Home Metaverse Marketing Martha Stewart opent OREO branded metaverse

Martha Stewart opent OREO branded metaverse

door Anne van den Berg

Ter ere van een nieuwe limited-edition koekje, The Most OREO OREO, lanceerde het merk een branded metaverse genaamd OREOVERSE in Meta’s Horizon Worlds. De wereld werd geopend door tv-kok Martha Stewart. Gebruikers kunnen de wereld verkennen, games spelen en prijzen winnen, met een jackpot van $50.000. “We creëren graag nieuwe kansen voor onze fans om met elkaar in contact te komen en die speelsheid te delen”, zegt Julia Rosenbloom, senior brand manager van OREO in een verklaring.

The Most OREO OREO is een OREO-koekje gevuld met een crème met stukjes OREO. “Een koekje dat letterlijk met zichzelf gevuld is, is zo meta”, aldus OREO, dat het om een branded metaverse vroeg om het te vieren. De nieuwe virtuele wereld genaamd OREOVERSE is gebaseerd in Meta’s Horizon Worlds en kan worden betreden met behulp van Meta Quest 2- of Meta Quest Pro-headsets, of via mobiele telefoons of desktopcomputers. Fans kunnen ook de wereld bezoeken via OREOVERSE.OREO.com.

Maak de meeste OREO-koekjes

“We zijn zo opgewonden om de metaverse te betreden! OREO is het koekje dat smeekt om ermee te spelen. We creëren graag nieuwe kansen voor onze fans om met elkaar in contact te komen en die speelsheid te delen”, aldus Julia Rosenbloom, Senior Brand Manager OREO. “De Most OREO OREO-cookie geeft fans een geheel nieuwe manier om op een speelse manier met ons om te gaan. Door het pakket te scannen, ‘duiken’ ze in de nieuwe OREOVERSE-wereld.”

De branded metaverse van OREO is een merkervaring waarin fans games met een cookie-thema op meerdere niveaus kunnen spelen. Door deze spellen te spelen, kunnen ze prijzen winnen, waaronder een hoofdprijs van $50.000. Spelers kunnen de meeste OREO OREO-koekjes opblazen of een Meest OREO OREO-koekje opblazen en naar de sterren sturen. De metaverse werd op 30 januari geopend door Martha Stewart. Zij en haar tuinman Ryan McCallister verkenden de nieuwe wereld en streamden hun verkenning.

Martha Stewart opent branded metaverse

Voorafgaand aan het evenement kondigde Martha aan: “Ik ben opgewonden om mijn metaverse-debuut te maken in samenwerking met een van mijn favoriete koekjesmerken, OREO. Om Ryan erbij te hebben zal het des te leuker maken. Wij tweeën hebben zo onze avonturen beleefd in de afgelopen 10 jaar. En we hebben zo ongeveer alles samen kunnen navigeren, vooral in de tuin!”

Misschien vind je deze berichten ook interessant