Home Maatschappelijke Reality Ouders VAE: VR beïnvloedt toekomst van kinderen

Ouders VAE: VR beïnvloedt toekomst van kinderen

door Anne van den Berg
Ouders VAE - VR in de klas

Volgens onderzoek van Citizens School gelooft 69 procent van de ouders uit Dubai en de VAE dat AI en VR de grootste impact hebben op de toekomst van hun kinderen. Ook denkt 54 procent dat cryptocurrency en de metaverse een impact zullen hebben op hun kinderen. Digitale geletterdheid is daarom cruciaal voor kinderen om te leren, zegt 87 procent van de ouders. Kinderen moeten echter ook creatief denken, mentaal welzijn en zelfvertrouwen ontwikkelen.

De Citizens School interviewde 1.200 ouders uit de Verenigde Arabische Emiraten voor het rapport ‘The Future of Learning’. Het onderzoek richtte zich op hoe deze ouders de kwaliteit van het onderwijs ervaren en welke trends de toekomst van hun kinderen het meest beïnvloeden. Afgezien van de resultaten van de enquête, richtten de onderzoekers zich op de geschiedenis van het onderwijs, wereldwijde trends en de rol van de regering van de VAE met het oog op de toekomst.

Ouders VAE zeggen dat digitale geletterdheid van cruciaal belang is

Volgens het onderzoek zijn de ouders van mening dat digitale geletterdheid (87%), veerkracht (84%) en ondernemerschap (84%) cruciaal zijn voor de toekomst van kinderen. Als het gaat om toonaangevende technologie, gelooft 69% van de ouders dat kunstmatige intelligentie en virtual reality de grootste impact hebben op de toekomst van de kinderen, gevolgd door cryptocurrency en de metaverse (54%).

“Naarmate de som van menselijk leren zich uitbreidt, vereisen de middelen om deze kennis over te dragen dat onderwijzers zich het traditionele opnieuw voorstellen en het conventionele uitdagen door kinderen keuzes te geven om thema’s te verkennen, interesses uit te breiden en nieuwe technologieën te ontdekken om de routes te bepalen die ze willen nemen naar hun volledige potentieel te bereiken”, zei Dr. Adil Al Zarooni, oprichter van Citizens School Dubai.

Meer aandacht voor veerkracht, inclusiviteit en ondernemerschap

De studie suggereert ook dat scholen zich zouden moeten richten op veerkracht, inclusiviteit en ondernemerschap om kinderen beter voor te bereiden op de toekomst, vooral omdat 40% waarschijnlijk ofwel zelfstandig ondernemer ofwel ondernemer zal zijn om enig inkomen te genereren. “Het huidige onderwijssysteem richt zich op één traject, het examen dat in wezen een overdracht van informatie is van leraar op student. Dit model moet evolueren”, zegt Hisham Hodroge, Chief Executive Officer, Citizens School Dubai.

Volgens Hodroge vereiste het model een andere leerfilosofie gericht op het verbeteren van de kwaliteit van leven door een toekomstgerichte mentaliteit op te bouwen. Deze mentaliteit zal kinderen helpen om kansen te grijpen, verandering te leiden, te begrijpen dat succes en falen noodzakelijk zijn voor persoonlijke groei. Dit betekent dat uitkomsten niet langer in een rapport kunnen worden samengevat, maar kinderen beter moeten toerusten.

Misschien vind je deze berichten ook interessant