Home Reality in business Heineken opent virtuele brouwerij in metaverse

Heineken opent virtuele brouwerij in metaverse

door Pieter Werner

Gisteren heeft Heineken de eerste virtuele brouwerij geopend tijdens een evenement in Decentraland, een virtual reality platform dat draait op de Ethereum blockchain. Hiermee is Heineken officieel actief in het metaverse.

Bezoekers kunnen in op deze digitale locatie bekijken hoe Heineken Silver wordt gebrouwen met ‘Binary Coded Hop’, afkomstig van NPC (non-player character) telers. De virtuele brouwerij ook geopend voor publiek. Bezoekers van Decentraland komen bij binnenkomst in de virtuele brouwerij direct bij de Can Lab, een spel om hen wegwijs te maken in deze nieuwe wereld. Daarna volgt de ‘proefruimte’,  de Cheers Booth, een ruimte met grote holografische bierblikken, om virtueel te proosten met vrienden en selfies te maken en met de avatar te bewegen op de dansvloer.

Els Dijkhuizen, marketing directeur Heineken: “Ook in de metaverse komen mensen steeds vaker samen en worden op een verfrissende manier connecties gemaakt. Het is geweldig dat er steeds meer mogelijkheden zijn om met elkaar in contact te zijn. Maar of het de beste plek is om een nieuw bier te proeven? Uiteindelijk is niets lekkerder dan die eerste verfrissende slok van een écht biertje. Dat is ook de ironie van deze virtuele lancering van Heineken Silver. Het is een lancering met een knipoog zoals je van Heineken gewend bent. Ondanks dat de metaverse een plek is om nieuwe connecties aan te gaan, is bier een product waar je alleen in het echte leven optimaal van kunt genieten.”

 

Misschien vind je deze berichten ook interessant