Home Reality in business Welke business doelstellingen halen we met XR?

Welke business doelstellingen halen we met XR?

door Randall van Poelvoorde

Zoals al te lezen is in het artikel dat wij plaatsten over  het werk dat Ordina doet op het gebied van Augmented Reality en Virtual Reality wordt er in  toenemende mate over deze technologie gedacht vanuit business doelstellingen.

Dit toont niet zozeer aan dat het technologie rijp is, maar het toont wel aan dat er op een volwassen manier over wordt nagedacht en geimplementeerd. Bedrijven zoeken niet zozeer meer naar technologie maar  zoeken naar oplossingen en deze zijn er.

Welke business doelstellingen zouden we nu kunnen bereiken met de technologie? Ordina spreekt onder andere over het oplossen van personeelstekorten. Deze zijn niet alleen overal aanwezig maar zullen de komende jaren om demografische redenen alleen maar toenemen.  De technologie maken het mogelijk voor mensen om efficiënter te werken.  Het kan betekenen dat ze op afstand kunnen werken,  of dat ze hun informatie beter beschikbaar hebben waardoor ze sneller de goede beslissingen kunnen nemen. 

Een ander groot voordeel zit in het opleiden en trainen van personeel. Door de arbeidstekorten is het steeds duurder om mensen snel up to speed te krijgen. Augmented Reality en Virtual Reality zijn dan niet alleen handig maar eigenlijk feitelijk onmisbaar.

Ik juich het doorzettingsvermogen van meer dan 10 jaar van Ordina van harte toe. Het zijn de pioniers zoals zij die uiteindelijk een doorbraak forceren. Een doorbraak die we allemaal hard nodig hebben.

Wat ze naar mijn idee met name toevoegen is een manier van denken. Innovatie gaat veel minder over technologie dan mensen zouden denken.  Het gaat over het creëren van een cultuur waarin doorzettingsvermogen en een lange termijn visie op oplossingen de hoofdrol spelen. Dit geldt niet alleen voor deze technologieën dit geldt in zijn algemeenheid.

Ik roep de ontwikkel community dan ook op Om eens een keer een paar weken lang niet aan het product te werken. Ga eens een stage lopen bij je grootste klanten en zie welke problemen je voor ze op kan lossen.  laat je eigen product en je eigen ideeën los en zorg dat je meerwaarde biedt aan je klant vanuit business doelstellingen. Daar  kunnen we lang of kort over praten. Uiteindelijk zijn er maar twee doelstellingen. Kosten omlaag of opbrengsten omhoog.

Misschien vind je deze berichten ook interessant