Home Reality in business WWD lanceert Digital Village metaverse

WWD lanceert Digital Village metaverse

door Anne van den Berg

De samenwerking tussen mediabureau WWD en metaverse bureau DV begon met een visie om de momenten in de geschiedenis van WWD te vieren door bezoekers uit te nodigen in hun virtuele wereld. Het project omvat een samenwerking met Fairchild Fashion en begon met een live gestreamd evenement dat toegankelijk was op 28 juni. Vanaf 30 juni is de Digital Village metaverse toegankelijk voor iedereen die Windows en macOS gebruikt.

Het WWD Metaverse-project, dat exclusief tot stand komt met Digital Village, is een samenwerking tussen WWD, DV en Fairchild Fashion. Een Digital Village metaverse werd gecreëerd en begon met een gelivestreamd evenement op 28 juni tijdens het WWD Metaverse Symposium voor een klein publiek in la Galerie Bourbon in Parijs. De metaverse is op 30 juni voor het publiek geopend en is toegankelijk voor iedereen die Windows en macOS gebruikt.

Historische momenten in een Digital Village metaverse

De metaverse vertegenwoordigt historische momenten in de mode. WWD is het eerste wereldwijde mediabedrijf dat een metaverse creëert en advertentieruimte verkoopt als winkels in hun virtuele wereld, volgens Digital Village. De partners kunnen hun winkels bouwen in deze virtuele wereld en ze verbinden met hun websites en e-commerceplatforms terwijl ze betrokken zijn bij en delen met de WWD Metaverse-community.

Bezoekers die de Digital Village metaverse van WWD betreden, kunnen hun identiteit in de game uitdrukken door hun avatars te selecteren en aan te passen. Eenmaal binnen kunnen ze communiceren met andere gebruikers in de metaverse via audiochat en tekstchat. In de WWD Metaverse gaan ze eerst door het museum met een tentoonstelling van WWD’s momenten in de geschiedenis. Deze tentoonstelling toont iconische modemomenten tijdens het leven van WWD, met limited edition NFT’s die tot 30 juli beschikbaar waren in de Digital Village Marketplace.

Interactieve etalages

Bij het verlaten van het museum leidt het pad naar de WWD Black Box, een ruimte met interactieve etalages, showrooms en tentoonstellingen met partners zoals Alibaba Group, Accenture, Give Back Beauty en Ledger.

In de Black Box bevindt zich een portaal dat bezoekers naar een Grand Palais en de Jules Verne-geïnspireerde kas brengt. In de kasruimte zullen verschillende evenementen plaatsvinden, zoals tentoonstellingen, realtime modeshows en paneldiscussies in vijf bewegende liften die een panoramisch uitzicht op de kastuinen bieden.

Misschien vind je deze berichten ook interessant