Home Reality in business Nieuwe virtuele winkel Bloomingdale’s om jubileum te vieren

Nieuwe virtuele winkel Bloomingdale’s om jubileum te vieren

door Anne van den Berg

Voor hun 150-jarig jubileum heeft Bloomingdale’s een futuristische virtuele winkel geïntroduceerd, ontworpen door VR-ontwikkelaar Emperia. De winkel heeft een exclusieve collectie van merken zoals Polo Ralph Lauren, Marc Jacobs, David Yurman, MCM, Byredo, Baccarat en meer. De winkel moet een geheel nieuwe innovatieve onlineshoppingervaring voor klanten creëren.

De retailer introduceerde de virtuele winkel tijdens New York Fashion Week als onderdeel van één van hun grootste jubileumcampagnes met vieringen in de Verenigde Staten. De campagne omvat beroemde ontwerpers, exclusieve merchandise en meerdere nationale evenementen. De virtuele winkel bevat een video van de evolutie van het merk van de eerste vestiging van Bloomingdale’s tot het heden, waarbij het verschil tussen het verleden en de toekomst contrasteert. Ook kan je er games, speciale verrassingen en de unieke collectie van Bloomingdale’s, exclusief ontworpen voor zijn jubileumvieringen, vinden.

Virtuele winkel integraal onderdeel van online verkoop

Virtuele winkels zijn een integraal onderdeel geworden van de online verkoopstrategie van veel merken, waarbij talloze retailers virtuele winkels ontwikkelen als onderdeel van hun voortdurende omnichannel-aanpak, aldus Emperia. Emperia beantwoordde aan de vraag van retailers naar een langetermijnstrategie en creëerde een SaaS-platform dat retailers en merken creatieve controle biedt om merchandise te updaten en winkelinrichting te veranderen, zodat het onderhouden van een virtuele ruimte naadloos wordt en volledig is afgestemd op de fysieke winkelactiviteiten van retailers.

“We zijn vereerd dat Bloomingdale’s ervoor heeft gekozen om samen te werken met Emperia in een tijd waarin het bedrijf zijn 150-jarig jubileum viert en zijn historische prestaties en bijdragen aan de modewereld benadrukt door hun unieke retailbenadering”, zegt Olga Dogadkina, mede-oprichter & CEO van Emperia. “Om hun blijvende stempel op de mode-industrie te benadrukken, blijven ze de grenzen van innovatie verleggen en dienen ze als voorbeeld van het gebruik van geavanceerde technologie die een zeer boeiende, gedenkwaardige onlinewinkelervaring creëert.”

Misschien vind je deze berichten ook interessant