Home Reality in business KPN opent nieuwe winkelformule met VR Experience

KPN opent nieuwe winkelformule met VR Experience

door Anne van den Berg
VR Experience

Tijdens de opening van de nieuwe KPN-winkel in Eindhoven konden bezoekers deelnemen aan de Security VR Experience. Door deze ervaring aan te gaan, ontdekten deelnemers of hun data veilig is. Dit sluit aan bij het nieuwe concept van de winkel die draait om het ervaren van de laatste technologieën en innovaties. Het moet een ontmoetingsplaats worden voor iedereen met interesse in IT, security en innovatie.

De nieuwe winkel in Eindhoven is de eerste winkel in met de nieuwste KPN-winkelformule. In de winkel draait het om beleving. Consumenten en ondernemers komen samen in de winkel om de laatste technologieën en innovaties te zien en te ervaren. Daarom werd tijdens de opening genoeg aandacht geschonken aan de ervaring van nieuwe technologieën, zoals virtual reality, AI en gaming.

Security VR Experience: ben je wel veilig?

Ten eerste konden bezoekers deelnemen aan de Security VR Experience. In de virtuele wereld deden de deelnemers verschillende opdrachten om te ontdekken of ze hun bedrijfs-en persoonsgegevens wel veilig zijn. Uit de deelname tijdens de openingsdag bleek dat er nog genoeg te doen is om ondernemers en consumenten bewust te maken van de gevaren die ze lopen.

Ook was er tijdens de dag een artifical intelligence (AI) kunstenaar aanwezig die voor ondernemers de perfecte achtergrond voor hun online vergaderingen ontwierp. Ook werden gamers uitgenodigd om in de KPN E-Sports Gamingtruck op eredivisieniveau te voetballen tegen bekende PSV eDivisie-spelers Ali Riza Aygun en Dennis Verhoeven. De KPN eDivisie is de Nederlandse competitie voor de spelers van FIFA-computerspellen.

Online beginnen, kopen in de winkel

De nieuwe winkelformule is ontwikkeld om de online ervaring te verbinden met fysieke winkel. Uit hun eigen onderzoek blijkt dat 94 procent van kopers hun zoektocht online beginnen, maar dat ze ook persoonlijke advies willen hebben en het product willen ervaren. Maar eenmaal in de winkel willen ze ook geïnspireerd worden over bijvoorbeeld security, digitale werkplek en gaming. Daarom geeft KPN hier ook workshops en inspiratiesessies.

Misschien vind je deze berichten ook interessant